woensdag 27 februari 2013

Trots (Life's a song #3)

Vorige week ontdekte ik het liedje '50 ways to say goodbye' van Train. Om goed te ervaren wat ik bedoel, kun je het liedje hier beluisteren.

Ik werd getrokken door de vrolijkheid van het liedje. Pas daarna ging ik op de tekst letten. Ik weet nog niet precies wat ik ervan vind. Dat zal ik uitleggen ;)

Het liedje gaat over een man die verlaten is door zijn vriendin. In de delen 'alleen' in het nummer is hij heel openhartig. Maar als anderen vragen waar zij is gebleven, is hij totaal niet oneerlijk. De meest bizarre dingen verzint hij:
She went down in an airplane
Fried getting suntanned
Fell in a cement mixer full of quicksand
Help me, help me, I'm no good at goodbyes!
She met a shark under water
Fell and no one caught her
I returned everything I ever bought her
Help me, help me, I'm all out of lies
And ways to say you died

Vooral de overgang tussen het eerlijke, openhartige en het liegen is opvallend. 
Ach, ik zal er niet te diep over nadenken, dit is waarschijnlijk geschreven om een bekend nummer te worden ;). 

Toch kan ik enorm van dit liedje genieten. Het laat de schijn van de wereld zien. De schijn die we voor elkaar ophouden. Ook al gelooft niemand het. 

De clip eindigt ook wel leuk;).

Genoeg diepzinnigheid voor vandaag. 

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten