zaterdag 23 maart 2013

Een tweede leven

Vorige week zei een studiegenoot: het lijkt wel alsof ik twee levens heb, ik zit zowel hier bij jullie, maar ondertussen kan ik met mijn gedachten totaal ergens anders zijn.

Dit vind ik een erg mooie omschrijving van niet in het hier-en-nu zijn! Ik betrap mezelf er ook heel vaak op dat ik dit doe. Soms heb ik dagen dat mijn hoofd me helemaal overneemt. Dan doe ik alle dingen die ik moet doen (douchen, ontbijten, schoonmaken, werken) maar ondertussen zijn mijn gedachten bij andere dingen. Zij die belangrijker dan? Nou nee. Het zijn zorgen, zorgen over wat er nog gaat komen. Zorgen over wat je moet gaan doen. Zorgen over wat je verkeerd zou kunnen doen.

Constante zorgen en gedachten die ronddwalen in je hoofd. Het is ongelofelijk vermoeiend. Vaak zit je er in vast, dan merk je niet eens dat je vast zit in gedachten. Je gaat je alleen steeds ellendiger voelen en bent blij als je eindelijk kunt slapen. (Als je al in slaap kunt vallen dan..)

Soms kun je het even doorzien, dan zie je dat het nergens op slaat waar je je nu weer zorgen over maakt. Dan zie je dat het weer zo ver is. Dan stopt het ook heel eventjes.

Tot er weer een moment komt dat je verdwaald bent in gedachten.. Nee, ik heb de oplossing nog niet gevonden ;) Maar graag zou ik maar één leven hebben, niet ook nog een leven in gedachten.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten