zaterdag 20 april 2013

True colors

True colors - Cyndi Lauper

You with the sad eyes
Don't be discouraged
Oh I realize
Its hard to take courage
In a world full of people
You can lose sight of it all
And the darkness inside you
Can make you feel so small

But I see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

Show me a smile then,
Don't be unhappy, can't remember
When I last saw you laughing
If this world makes you crazy
And you've taken all you can bear
You call me up
Because you know I'll be there

And I'll see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

(When I last saw you laughing)
If this world makes you crazy
And you've taken all you can bear
You call me up
Because you know I'll be there

And I'll see your true colors
Shining through
I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show

Your true colors
True colors
True colors
Shining through

I see your true colors
And that's why I love you
So don't be afraid to let them show
Your true colors
True colors are beautiful,
Like a rainbow

Dit liedje zongen we laatst op de opleiding. Een aantal keer zelfs, dus de tekst kan ik nu wel dromen;)

Wat een prachtige tekst is het toch!

Als ik dit liedje hoor, denk ik aan mijn favoriete kledingstuk, in ieder geval mijn meest gedragen kledingstuk: mijn 'regenboogsjaal'. Deze sjaal draag ik bijna elke dag, zo fijn vind ik hem. Iedereen die mij kent, kent de sjaal ook ;)

Dan denk ik aan de tijd dat ik veel zwarte kleding droeg. Draag ik nu eigenlijk nooit meer! Altijd heb ik iets kleurrijks aan.

Maar niet alleen aan dat denk ik. Ik denk ook aan alle maskers die ik heb. Alle maskers die ik op heb. Die ik kan laten zien aan anderen.

En dat doet me beseffen dat iedereen zulke maskers draagt. Vooral in contact met andere mensen. Maskers die je verdriet verhullen. Maskers om stoerder te lijken. Of aardiger. Of gewoon leuker. Het verhult jouw echte zelf.

Het maakt echt contact moeilijker.

Ik denk aan hoe graag we dat contact wel willen. Hoe we willen delen met elkaar, al onze verhalen. Hoe eenzaam we kunnen zijn.

In mijn ideaalwereld is er altijd diep, echt contact. Zonder maskers of vooroordelen. Ik sta voor iedereen klaar en andersom ook.

Wie weet, het zal er steeds meer zijn.

Tot zover mijn idealisme voor vandaag ;)

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten