zondag 16 juni 2013

Vaderdag

Gisteren liep ik in de winkelstraat. Ineens liepen daar twee vrouwen met een rode clownsneus, gekke kleding en een klein groen tasje. De ene vrouw liep op mijn vriend af. ‘Mag ik dit even in uw tas gooien?’ Ondertussen gooit ze een klein chocolaatje in de vorm van een hartje in de boodschappentas die aan zijn stuur hangt. Ik kijk ernaar. ‘Omdat het morgen vaderdag is, krijgen alle mannen van ons een chocolaatje.’ Dan draait ze zich naar mij om. ‘Ja, sorry hoor’ zegt ze met een excuserende blik in haar ogen‘alleen voor mannen’.

Ik frons en fiets weg.

Wat een gekke wereld. Leuk dat deze vrouwen op deze manier iets met vaderdag doen. Maar het voelt als de omgekeerde wereld: ik krijg excuses aangeboden waarom ik het niet krijg. Het lijkt haast alsof de vrouwen zelf niet achter het geven van de chocolade aan alleen mannen stonden.

Ach ja, dacht ik. Wat gek. (En daarom at ik natuurlijk het chocolaatje op. Als troost. Haha! Nee, die belandde echt bij mijn vriend;)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten