zaterdag 4 mei 2013

Asociaal

Ik loop in de supermarkt. Ineens staat daar midden op het pad een kar. Jeetje, wat asociaal! denk ik. Dat zet je daar toch niet neer zo? En dan zie ik de jongen die erbij hoort. Petje, spijkerbroek. Ja, denk ik, dat had ik kunnen verwachten. Ik zie dat het iemand is die ik nog van school ken. En meteen heb ik een idee bij hoe hij is. Zo'n asociale jongen die met niemand rekening houdt.

Ik loop verder.

Dan ineens zie ik hem weer. Bij de kassa. Hij legt spullen uit zijn volle kar op de band.

Ik hoor hem zeggen tegen de wat oudere man die achter hem staat: 'Meneer, heeft u maar 1 ding?' De man bevestigt dit. 'Dan mag u wel voor hoor'.

Wie ben ik met mijn vooroordelen? Mijn ideeën over wat netjes is en wat niet... Wat hoort en wat niet kan... Een eerste blik kan genoeg zijn om te weten hoe iemand is. Terwijl dit ondertussen misschien helemaal niet klopt! 

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten