dinsdag 7 mei 2013

Een rustplek

Laatst heb ik een grafsteen gemaakt. Het is eigenlijk geen steen, het is namelijk van hout. Ik vond dit stuk hout achter het huis, in het kleine strookje bos wat daar is. Meteen toen ik het hout zag liggen en oppakte, was er de associatie met een grafsteen. Ik schreef er een bijpassende tekst op.



Het is niet goed te lezen vanaf de foto. De  tekst die er op staat is als volgt:

Hier lig ik dan
Mijn rustplek
Alles schuift 
Aan mij 
Voorbij
De sterrenhemel
Alle tijd
De rust
Om te bezien
Vanaf mijn plek
Alles gaat snel
Aan mij voorbij
Ik verga 
Met de tijd
Elk moment 
Weer wat meer
En dat is mijn rust

De achterkant
En zo, geven mijn eigen woorden me rust.

(Jullie hoeven je geen zorgen te maken over het idee dat ik grafstenen maak. Als kunstenaar 'mag' je zulke dingen gewoon doen en maken ;)

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten